Vanaf januari 2025 voert Global Talk de tolkdienstverlening voor het COA uit ten behoeve van asielzoekers met een COA-zorgnummer.

Account aanvragen Regelingen
Regeling COA-zorg

Dé tolkleverancier voor de zorgsector

Vanaf 13 januari 2025 voert Global Talk de tolkdienstverlening voor het COA uit ten behoeve van asielzoekers met een COA-zorgnummer. Op deze pagina vind je meer informatie over de regeling. Binnen de gehele basiszorg kunnen organisaties die bij Global Talk zijn aangesloten gebruik maken van de COA-zorgregeling voor asielzoekers. Het inzetten van een tolk onder deze regeling is kosteloos.

Welke diensten vallen onder de regeling? 

Binnen deze regeling kan er kosteloos een tolk worden ingezet voor anderstaligen met een COA-zorgnummer. Onder deze regeling kan er alleen een tolk op afstand worden ingezet. Dit kan een telefonische tolk, een videotolk of een tolk middels een conference call zijn. Onder deze regeling is het niet mogelijk om gebruik te maken van een tolk op locatie.

Hoe het aanvragen werkt

Een tolk aanvragen gaat eenvoudig en snel via Tasnet. Voor deze regeling gelden er een paar aanvullende stappen.  

  • Regeling: als je de gegevens van de tolkdienst hebt genoteerd, selecteer je bij het veld Regeling in de dropdown: ‘Client met COA-zorgnummer (asielzoeker)’
  • COA-zorgnummer: vul het tiencijferige COA-zorgnummer van de anderstalige in, wat begint met 9010 of 9030. Het nummer staat op de zorgpas van de anderstalige. Wanneer het COA-zorgnummer niet actief is kan er geen tolk geleverd worden onder deze regeling.

Waarom Global Talk?

24 uur per dag, 7 dagen per week

Tolkentelefoon: binnen enkele minuten een tolk aan de lijn

Professionele en gespecialiseerde tolken

Beëdigde tolken en vertalers (Rbtv)

Onze tolken werken volgens gedragscode

Ook inzetbaar bij cultuurvraagstukken

Meer dan 45 jaar ervaring in tolkdiensten