Binnen de gehele basiszorg kunnen organisaties die bij Global Talk zijn aangesloten gebruikmaken van een speciale regeling voor Oekraïense Ontheemden. Het inzetten van een tolk voor Oekraïense ontheemden onder deze regeling is kosteloos. De regeling geldt per 5 februari 2024.
Welke diensten vallen onder de regeling?
Binnen deze regeling kan er kosteloos een tolk worden ingezet voor Oekraïense ontheemden. Hieronder valt Oekraïens, Russisch en International Sign Language (gebarentaal). Het uitgangspunt is dat er een telefonische tolk wordt ingezet. Als er sprake is van een complexe behandeling en/of een crisissituatie is het ook mogelijk om gebruik te maken van een tolk op locatie. Tijdens het aanvraagproces is het belangrijk om aan te geven om wat voor situatie het gaat.
Hoe het aanvragen werkt
Een tolk aanvragen gaat eenvoudig en snel via Tasnet. Voor deze regeling gelden er een paar aanvullende stappen.
- Regeling: als je de gegevens van de tolkdienst hebt genoteerd, selecteer je bij het veld Regeling in de dropdown: Oekraïne.
- AGB-code: vul de 8-cijferige AGB-code van de onderneming in
- Type behandeling: het is belangrijk om aan te geven of het om een crisissituatie of om een reguliere behandeling gaat. Dat doe je door regulier of crisis in te vullen bij het veld ‘jouw referentie‘.
We raden je aan om de tolk via Tasnet aan te vragen. Heb je nog geen Tasnet-account? Vraag deze dan hier aan. Wil je toch liever een Customer Service-medewerker aan de lijn? Houd dan je AGB-code bij de hand, deze heeft de medewerker nodig om de tolkdienst te regelen.
Doorgeven AGB-code
Wil je binnen deze regeling gebruik maken van een tolk? Dan is het verplicht om de AGB-code van de onderneming door te geven. De code van jouw onderneming eenvoudig te vinden via het AGB-register. Met de NAW gegevens van de onderneming waar je werkzaam voor bent is de AGB-code zo achterhaald.
Let op: de AGB-code van de behandelend arts volstaat niet!
Waarom Global Talk?
24 uur per dag, 7 dagen per week