Syrië, officieel de Arabische Republiek Syrië, is een land in Azië. Het grenst in het westen aan de Middellandse Zee, in het noorden aan Turkije, in het oosten en zuidoosten aan Irak, in het zuiden aan Jordanië en in het zuidwesten aan Libanon en Israël. Een deel van Syrië, de Golanhoogvlakte, is door Israël geannexeerd. De Eufraat doorsnijdt het land van noordwest naar zuidoost. De hoofdstad is Damascus. Andere grote steden zijn Aleppo, Homs, Hama en Latakia

Religie

Van de bevolking is 87% moslim en 10% christen. In afwijking van de meeste andere Arabische landen is de islam geen staatsgodsdienst, maar wel de publieke religie en de sharia is een belangrijke bron van het Syrische recht. De identiteit van Syrië is echter vanouds nadrukkelijk Arabisch, en pas in de tweede plaats islamitisch. Het grootste deel van de moslims (87% van de Syrische bevolking) behoort tot de soennitische moslims. Daarnaast zijn er andere islamitische minderheden waartoe 16% van de bevolking behoort.

Meer over Syrië

Hoofdstad

Damascus

Inwoners

16,9 miljoen inwoners

Tolk Arabisch Syrisch-Libanees nodig?

  • Hoe werkt de tolkentelefoon?

    Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu.  Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur word je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk

    Online
    Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst: ‘nu telefonisch’ (ad-hoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies ‘aanvraag indienen’. Je krijgt via Tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad-hoc aanvraag.

  • Wat is het verschil tussen een tolk en een vertaler?

    Een tolk is iemand die luistert naar een spreker en de boodschap mondeling vertaalt voor degene die de oorspronkelijke taal niet (goed) begrijpt.

    Een vertaler is iemand die een geschreven tekst schriftelijk overbrengt naar een andere taal.

  • Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?

    Bel naar 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers helpt je verder met het inplannen van je tolkdienst.

    Online
    Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’. Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen.

    Heb je meer dan tien reserveringen? Mail dan naar customerservice@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.

    Na iedere reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per e-mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is de dienst nog niet gepland.

    Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad-hoc in te bellen.

  • In welke talen kan ik een tolk reserveren?

    Wij hebben tolken in ruim 200 talen. Kijk hier voor een overzicht.

  • Staat jouw vraag er niet bij?

    Neem dan contact met ons op via het contactformulier.