Rick Bolinde
Nieuwe CFO Global Talk
Rick Bolinde (36) is per september gestart als CFO bij Global Talk. De uit Zwolle afkomstige Bolinde kijkt uit naar zijn nieuwe avontuur in de tolkenbranche. “De eerste indrukken van de organisatie en de mensen zijn erg positief. Ik kijk ernaar uit om samen mooie stappen te zetten en Global Talk verder te helpen.”
Hij komt over van CIMC Enric Tank & Process waar hij Group Controller was. Eerder was hij werkzaam bij The Learning Network en Deloitte Nederland. De keuze voor Global Talk was een bewuste; “De gesprekken met Global Talk heb ik als zeer positief en prettig ervaren. Het is een mooie organisatie met trotse mensen die staan voor wat ze doen. Daarnaast is het voor mij persoonlijk een mooie en logische stap in mijn carrière. Ik zit, net als Global Talk, vol ambitie en wil graag vooruit. Daarom zijn we een goede match”, zegt Rick.
Astrid van Rossum, CEO Global Talk, is blij dat hij het directieteam komt versterken. “Rick heeft in de gesprekken een zeer positieve indruk achter gelaten en ik denk dat hij uitstekend past binnen Global Talk. Zowel op professioneel als persoonlijk vlak. Met zijn komst is het directieteam compleet en hebben we de capaciteit om de groei die we doormaken op juiste wijze vorm te geven.”
De komst van Bolinde als CFO past bij de groei die Global Talk momenteel doormaakt. Op de Nimdzi Interpreting Index, waar tolkendienstverleners gerangschikt worden op specifiek hun tolkendienstverlening omzet, stijgt Global Talk de laatste jaren gestaag. Het bedrijf neemt, met een omzet van bijna vijftig miljoen euro in 2022, inmiddels de negende plaats wereldwijd in en de tweede plaats in Europa.
Tolken- en cultuurspecialisten werken via Global Talk op locatie, per video of telefoon. Ze worden zowel in de publieke sector zoals gemeenten, ministeries, opsporingsdiensten en justitie als bij bedrijven en op internationale congressen ingezet. Global Talk levert naast tolkdiensten ook customized services. Zoals de apps die Global Talk samen met opdrachtgevers in verschillende landen heeft ontwikkeld.
Een voorbeeld daarvan is de Global Talk Care app, een meertalige communicatie-app voor de Vlaamse zorg. Met deze app kan de hulpverlener, in twaalf talen, de eerste hulpvragen aan zijn patiënt stellen. Ook kunnen zorgverleners met één druk op de knop binnen één minuut een tolk inschakelen zonder tussenkomst van een callcenter