Tolkendiensten
Standaard voertaal van China en Taiwan (meest gesproken taal van de wereld)
Men vermoedt dat de Chinese taal een afstammeling is van de Sino-Tibetaanse taalfamilie. Filologen (taalwetenschappers) beweren dat het oude Chinees geen verbuigingen kende en dat veel woorden geleend waren van het Japans, Koreaans en Vietnamees.
In de loop der tijd werd het Chinees echter gestandaardiseerd en werd Mandarijn de meest gesproken taal op het Chinese vasteland. Niet alleen kent de taal duizenden letters in het alfabet, elke letter is ook nog een afbeelding dat haar eigen generieke boodschap overbrengt. Het is dan ook niet vreemd dat mensen er een paar jaar over doen om de beginselen van de taal te leren, laat staan het te beheersen.
De Chinese cultuur is niet alleen anders dan de cultuur die je gewend bent maar ook erg veelzijdig, Zaken doen en reizen door China is daardoor niet alleen leuk maar kan ook best lastig zijn. Want in een cultuur, zo afwijkend dan die van ons, zijn er talloze gebruiken en omgangsvormen die wij in eerste instantie vreemd of in sommige gevallen wonderlijk vinden.
Chinees vertalen
Vertalen is niet hetzelfde als tolken. Bij vertalen gaat het om geschreven taal en tolken om gesproken taal. Heb je een vertaling Chinees nodig, bijvoorbeeld voor een arbeidscontract, veiligheidsvoorschriften of een brochure? Neem dan contact op met onze partner Presence
Waarom Global Talk?
24 uur per dag, 7 dagen per week
Tolk nodig?
-
Hoe kan ik online tolkendiensten aanvragen?
Dat kan eenvoudig en snel via Tasnet.
-
Hoe werkt de tolkentelefoon?
Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur word je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
Online
Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst: ‘nu telefonisch’ (ad-hoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies ‘aanvraag indienen’. Je krijgt via Tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad-hoc aanvraag. -
Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?
Bel naar 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers helpt je verder met het inplannen van je tolkdienst.
Online
Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’. Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen.Heb je meer dan tien reserveringen? Mail dan naar customerservice@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.
Na iedere reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per e-mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is de dienst nog niet gepland.
Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad-hoc in te bellen.
-
Ik heb een dienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?
Bij je aanvraag heb je van ons een referentienummer ontvangen. Deze staat ook in de ontvangen e-mails. Bewaar dit referentienummer goed.
Bel vervolgens naar 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Kies vervolgens nog een keer optie 1.
Toets de laatste 4 cijfers van je referentienummer in en sluit af met een #.
Je wordt nu doorverbonden met de gereserveerde tolk.
-
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.