Tolkendiensten
Kongo (Kikongo) is een Afrikaanse inheemse taal. Het is een Bantoetaal gesproken door de Bakongo, een volk dat zijn oorsprong heeft in de tropische regenwouden in het huidige grensgebied van de Democratische Republiek Congo, de Republiek Congo en Angola.
Het Kongo heeft om en nabij de één miljoen sprekers, verspreid over deze drie landen, die grotendeels tweetalig zijn met het Lingala. Het Kongo behoort tot de H-klasse van Bantoetalen.
De creooltaal Kituba, die langs een groot deel van de Atlantische kust van Zwart-Afrika gebruikt wordt, is op het Kongo gebaseerd. Bovendien vindt men er nog sporen van terug in voodoo-bezweringen onder de zwarte bevolking in onder meer Cuba, Jamaica en Brazilië. Het Kongo was de eerste Bantoetaal die regelmatig werd opgeschreven. Het was de voertaal van het koninkrijk Kongo, dat reeds rond 1500 nauwe betrekkingen onderhield met Portugal. In 1905 verscheen er een Bijbelvertaling in het Kikongo en in dezelfde tijd ook een woordenboek.
Kikongo vertalen
Vertalen is niet hetzelfde als tolken. Bij vertalen gaat het om geschreven taal en tolken om gesproken taal. Heb je een vertaling Kikongo nodig, bijvoorbeeld voor een arbeidscontract, veiligheidsvoorschriften of een brochure? Neem dan contact op met onze partner Presence
Waarom Global Talk?
24 uur per dag, 7 dagen per week
Tolk nodig?
-
Hoe kan ik online tolkendiensten aanvragen?
Dat kan eenvoudig en snel via Tasnet.
-
Hoe werkt de tolkentelefoon?
Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur word je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
Online
Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst: ‘nu telefonisch’ (ad-hoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies ‘aanvraag indienen’. Je krijgt via Tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad-hoc aanvraag. -
Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?
Bel naar 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers helpt je verder met het inplannen van je tolkdienst.
Online
Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’. Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen.Heb je meer dan tien reserveringen? Mail dan naar customerservice@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.
Na iedere reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per e-mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is de dienst nog niet gepland.
Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad-hoc in te bellen.
-
Ik heb een dienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?
Bij je aanvraag heb je van ons een referentienummer ontvangen. Deze staat ook in de ontvangen e-mails. Bewaar dit referentienummer goed.
Bel vervolgens naar 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Kies vervolgens nog een keer optie 1.
Toets de laatste 4 cijfers van je referentienummer in en sluit af met een #.
Je wordt nu doorverbonden met de gereserveerde tolk.
-
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.