Wolof is een taal die gesproken wordt in de West-Afrikaanse landen Senegal, Gambia, en Mauritanië.
Global Talk hanteert de volgende taalbenamingen:
- Wolof (Gambia)
- Wolof (Senegal)
De taal wordt ook wel met Wollof of Ouolof aangeduid. Het is de meest gesproken taal in Senegal, meer dan 80% van de bevolking (inclusief mensen die zelf niet tot het Wolof-volk behoren) spreekt de taal. De sprekers zijn vooral te vinden in het gebied van Dakar tot Saint Louis. Ongeveer 3,2 miljoen mensen spreken de taal als moedertaal, terwijl er rond de 3,5 miljoen mensen zijn die de taal als tweede taal spreken. De taal is een familielid van de Niger-Congotalen, en maakt deel uit van de grootste groep van de Atlantische talen.
De Wolof vormt in Senegal een etnische meerderheid bestaande uit ongeveer 43,3% van de totale Senegalese bevolking. In Gambia vormt de Wolof ongeveer 16% van de totale bevolking. In Banjul, de hoofdstad van Gambia, is wel de meerderheid van de bevolking Wolof, waardoor de Wolof toch een grote invloed heeft op de cultuur en samenleving in het land. In Mauritanië bestaat de bevolking voor ongeveer 8% uit Wolof.
Wolof vertalen
Vertalen is niet hetzelfde als tolken. Bij vertalen gaat het om geschreven taal en tolken om gesproken taal. Heb je een vertaling Wolof nodig, bijvoorbeeld voor een arbeidscontract, veiligheidsvoorschriften of een brochure? Neem dan contact op met onze partner Presence.
Waarom Global Talk?
24 uur per dag, 7 dagen per week
Tolk nodig?
-
Hoe kan ik online tolkendiensten aanvragen?
Dat kan eenvoudig en snel via Tasnet.
-
Hoe werkt de tolkentelefoon?
Bel met 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Na het doorgeven van de taal en verwachte gespreksduur word je door één van onze medewerkers doorverbonden met een beschikbare tolk
Online
Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst: ‘nu telefonisch’ (ad-hoc). Vul de gevraagde gegevens in en kies ‘aanvraag indienen’. Je krijgt via Tasnet een telefoonnummer aangeboden dat gekoppeld staat aan jouw ad-hoc aanvraag. -
Hoe werkt het aanvragen van een telefonische tolkdienst?
Bel naar 088-2555 222 en kies optie 2 in het keuzemenu. Eén van onze medewerkers helpt je verder met het inplannen van je tolkdienst.
Online
Log in op je Tasnet-account en selecteer bij het soort tolkdienst ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’. Vul de gevraagde gegevens in en kies aanvraag indienen.Heb je meer dan tien reserveringen? Mail dan naar customerservice@globaltalk.nl. Vermeld hierbij de taal, datum, start tijdstip en de gewenste duur van het gesprek.
Na iedere reservering ontvang je een referentienummer. Voor alle reserveringen geldt dat je deze maximaal 60 minuten voor aanvang van het gesprek kan aanvragen. Je ontvangt van ons een aanvraagbevestiging per e-mail. Wanneer de aanvraag is bevestigd door een tolk krijg je een bevestigingsmail. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is de dienst nog niet gepland.
Bij aanvragen op korte termijn en in veel voorkomende talen adviseren wij om ad-hoc in te bellen.
-
Ik heb een dienst aangevraagd. Hoe gaat het nu verder?
Bij je aanvraag heb je van ons een referentienummer ontvangen. Deze staat ook in de ontvangen e-mails. Bewaar dit referentienummer goed.
Bel vervolgens naar 088-2555 222 en kies optie 1 in het keuzemenu. Kies vervolgens nog een keer optie 1.
Toets de laatste 4 cijfers van je referentienummer in en sluit af met een #.
Je wordt nu doorverbonden met de gereserveerde tolk.
-
Staat jouw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.