Tasnet instructies

Direct (ad-hoc) een tolk inschakelen of een dienst reserveren is met een paar klikken geregeld. Hier vind je de uitleg hoe je een tolk inschakelt via Tasnet.

Ga direct naar Tasnet
Tasnet Instructies
  • Direct (ad-hoc) een tolk spreken
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Nu telefonisch (adhoc)’.
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Er wordt een venster getoond met een uniek gegenereerd telefoonnummer. Bel dit unieke telefoonnummer.
    8. Ons systeem zoekt de best beschikbare tolk in de gekozen taal.
    9. Na afloop verbreek je de verbinding en wordt de tijdsduur van de dienst automatisch opgeslagen.
  • Direct (ad-hoc) een conference call
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Conference call (adhoc)’.
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Er wordt een venster getoond met een uniek gegenereerd telefoonnummer. Bel dit unieke telefoonnummer.
    8. Ons systeem zoekt de best beschikbare tolk in de gekozen taal.
    9. Na afloop verbreek je de verbinding en wordt de tijdsduur van de dienst automatisch opgeslagen.
  • Een telefonische tolk reserveren
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Telefonische tolkdienst (reservering)’.
    4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
    5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk.
    6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    7. Klik op aanvraag indienen.
    8. Bij een gereserveerde telefonische tolkdienst verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    9. Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
    10. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail met een referentienummer. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda.
    11. Op het moment dat de dienst is gepland, bel je met 088 – 255 25 55. Hier voer je jouw klantnummer in en de laatste cijfers van het referentienummer. Vervolgens word je automatisch doorverbonden met de tolk.

    Het is ook mogelijk om een ad-hoc conference call te reserveren. Selecteer dan bij ‘soort’ de optie ‘conference call reserveren’.

  • Conference call met een tolk reserveren
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Conference call (reservering)
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Klik op aanvraag indienen.
    7. Bij een gereserveerde conference call verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    8. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail met een referentienummer. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda.
  • Een tolk op locatie reserveren
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Persoonlijke tolkdienst (reservering)’.
    4. Selecteer de taal, datum, begin- en verwachte eindtijd.
    5. Optioneel: Vul een opmerking in voor de tolk. Vul de adresgegevens in als deze anders zijn dan de vooraf ingevulde gegevens.
    6. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    7. Klik op aanvraag indienen
    8. Bij een persoonlijke dienst op locatie verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    9. Het systeem zoekt nu automatisch een match met een tolk in de juiste taal.
    10. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail. De tolk meldt zich op de afgesproken locatie op het moment van de geplande dienst.
  • Videobellen met een tolk reserveren
    1. Log in op Tasnet met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Klik rechts bovenin op nieuwe aanvraag.
    3. Kies ‘Video tolkdienst (reservering)
    4. Selecteer de taal, en de verwachte duur van het gesprek.
    5. Vul, indien van toepassing, het referentieveld in.
    6. Voeg de link van de meeting (URL) toe aan de aanvraag.
    7. Klik op aanvraag indienen.
    8. Bij een video tolkdienst verschijnt na de aanvraag een venster met een referentienummer.
    9. Zodra er een match met de tolk is ontvang je een bevestigingsmail met een referentienummer. De dienst verschijnt automatisch in het overzicht in de agenda op Tasnet.
    10. Je ontvangt een link naar het gesprek per mail. Bewaar dit goed.
    11. Klik op de link op de gereserveerde datum en tijd. Je neemt dan deel aan het gesprek met de tolk.

Heb je nog geen Tasnet account?

Klik hier om een Tasnet account aan te vragen